הבלוג שלנו

מה ההבדל בין שרת וירטואלי לשרת יעודי?

אתרי אינטרנט ומערכות ב-Web זקוקים לשרת שיאחסן אותם ויוכל לאפשר אליהם את הגישה מהרשת. ישנם סוגים רבים של שרתים בתחום זה, וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהם כדי לדעת באיזו חבילה לבחור כאשר מעלים אתר חדש.

באופן כללי, השרתים נחלקים לשרתים פיזיים (שיכולים להיות משותפים או יעודיים) ושרתים וירטואליים. השרתים הפיזיים הם מחשבים מרובי משאבים שיש להם חומרה פיזית. שרתים וירטואלים הם שרתים שמופעלים על ידי תוכנה, ולכן אין להם חומרה פיזית אלא משאבים וירטואליים.

מהו שרת וירטואלי?

השרת הוירטואלי, כפי שהוא מכונה, אינו קיים כשרת פיזי נפרד, אלא מדובר למעשה בתוכנה משוכללת שנמצאת על שרת אחר. שרת וירטואלי מאפשר לבצע שדרוגים ועדכונים ביתר קלות, מכיוון שאין צורך בביצוע שינויים בו ברמה הפיזית. כך, למשל, ניתן להרחיב את הזיכרון של השרת הוירטואלי באופן קל על ידי הפניית משאבים וללא צורך בהוספת רכיב זיכרון פיזי. לשרתים הוירטואלים יש כמה יתרונות נוספים, והם בדרך כלל גם זולים יותר מרכישה או השכרה של שרת יעודי.

מהו שרת יעודי?

שרת יעודי הוא שרת פיזי שמציע ביצועים טובים ואמינים יותר. הסיבה המרכזית לכך היא שכל המשאבים של השרת מיועדים לשימוש של לקוח בודד, ולכן הוא נקרא כך. השרת היעודי יכול להיות מותאם אישית לצרכים של הלקוח שמשתמש בו, ו-100% מהמשאבים שלו מוקדשים לצורך זה.

לשרת יעודי יש גם כמה חסרונות יחסיים. כדי לבצע בו שדרוגי חומרה, יש לכבות אותו ולהתקין את החומרה באופן פיזי. זה אומר שבזמן השדרוג השרת מושבת והאתרים שנמצאים עליו אינם נגישים ברשת. מבחינת מחיר, רכישה או השכרה של שרת יעודי היא יקרה יותר מאשר של שרת וירטואלי.

מה מומלץ עבורכם?

באופן כללי, שרת וירטואלי מתאים יותר ללקוחות עם צרכים בסיסיים. לעומת זאת, שרת ייעודי מתאים לאירוח אתרים גדולים וזוללי משאבים יותר. חשוב להתייעץ עם צוות החברה שמפעילה את שירות האחסון על מנת להתאים את השרת הטוב ביותר לצרכים שלכם.

מתלבטים? יש לכם שאלות נוספות? אל תתביישו, השאירו פרטים ואחד מנציגינו ישוב אליכם:

אולי יעניין אותך

דילוג לתוכן